vineri, 3 iulie 2009

De la Cosmin: The beach


Acum 8 ani am vazut un film relativ celebru care a ramas in istoria cinematografiei sub aspectul unor locuri superbe filmate prin thailanda…Leonardo di Caprio face un rol la fel ca si ceilalalti.Am vazut insa filmul de 2 ori fascinat de frumusetea acelor locuri dar niciodata nu mi-am imaginat ca acea poveste poate ca este mai profunda decat pare.
Pana acum 3 saptamani cand in weekened am ajuns la corbu…obosit am adormit instant pe plaja..si in mirosul de alge putrezite de mare nepoluata de nimic nepreparat si preambalat mi s-a relevant ceva ce nici macar nu banuiesem. Ca fiecare om are o plaja si loc secret pe care il vrea secret si necotropit de multimi.Imaginati-va o plaja cu multe urme de picioare.Unele adanc imprimate in nisip, aproape cimentate, altele urme aproape insinuandu-se, unele in apa si altele aproape sterse, cu gunoaie aruncate constant de mare spre tarm. Uun loc discret si spalat de fiecare val in fiecare dimineata.
Si plaja aceea o stiti doar voi dar in fiecare anotimp, continua sa vina turisti, uneori mai multi, alteori mai putini. Si locul acela, oricat de secret il vei fi stiut, va fi vizitat de oameni pe care ii astepti si de oameni pe care nu ii cunosti. Ai vrea ca locul asta sa fie doar al tau dar nu poate ramane asa, chiar si atunci cand il obtii doar pentru tine, dupa timp acest lucru nu mai are farmec si secretul il martusiresti altora care incep sa vina pe aceasta plaja, sa vada si ei ce ai vazut tu.
Si acum imagineaza-ti ca aceasta plaja este viata ta, cu pasii adanc intipariti ai unor persoane ce nu vor disparea niciodata, cu mizeriile aruncate de actiunile tale sau ale altora in coltul constiintei tale si cu locurile vizitate de alti oameni ..atunci am realizat ca filmul The Beach reprezinta parabola imaginara a propriei noastre vieti, inchipuita ca o plaja vruta a fi ascunsa dar care in final isi dezvaluie adevarata menire si anume ca, ca orice loc, orice comunitate ascunsa in constiinta noastra nu poate trai si nu poate supravietui daca nu este expusa, daca nu este admirata sau hulita, daca nu are oamenii care sa o invadeze, sa o discute , sa o judece, sa o admire si sa o cotropeasca.
Si plaja aceasta este a tuturor , a oamenilor din mintea noastra, a oamenilor din viata noastra, depinde numai de noi cum putem sa o percepem si putem sa disociem spectacolul comercial al unei plaje expuse la vanzare de plaja aceea in care oamenii vin sa se intoarca.
Fara cuvinte si cu multe fotografii ..iar pentru prima oara am vrut ca plaja corbu sa fie in toate ziarele, cu indicatii de locatie dar si cu un singur sfat..pasiti in viata voastra pregatiti sa fiti explorati si cercetati, huliti si poate iubiti …Acceptati ca plaja voastra nu are un singur locuitor si farmecul rezida din cate urme de pasi durabile imprimati pe nisipul ei…si nu va temeti, purtati ochelari de soare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu